Har ni några vinterprojekt.

Här presenterar vi våra projekt, gärna med bilder.
Skriv svar
SilverbulletV40
Medlem

Inlägg av SilverbulletV40 » tor 17 nov, 2011 8:13 am

Vore kul att veta vad folk har för små och stora vinterprojekt på gång med sina cyklar. (Om ni nu inte kör året runt)

Själv blir det förhoppningsvis att riva framgaffeln och byta packboxar samt att slipa ner tanken och lacka den. Hoppas också på att få tag på en snyggare ljuddämpare.
0 x
XT600 -89
XV1600 Wildstar -99

WarriorXT
Medlem

Inlägg av WarriorXT » tor 17 nov, 2011 9:33 pm

Projekt och projekt...men jag tänkte i alla fall försöka få tag på ett originalbakhjul eller åtminstone originalbaknav, jag har originalhjulet men navet är kass - därav min köpesannons här på forumet. Sen har jag funderingar på att byta ut en del prylar fram - hastighetsmätaren visar fel, vägmätaren och varvräknaren är ur funktion båda 2 - ett bättre lyse skulle ju inte vara så tokigt heller, diodblinkers och en modern toppkåpa för lyset, nytt drivpaket är en absolut nödvändighet - tänkte skaffa en scott-oiler för att få automatisk kedjesmörjning samtidigt - kopplingshandtaget behöver bytas ut eftersom det gick av i somras, ska byta bensinkran (vredet är av, har den stående på reserven för jämnan! har skaffat ny kran, så det är ju bara att göra bytet när som helst), tänkte även försöka få tag på en schysst högerkåpa till motorn - dels har bromspedalen fått sig några rejäla törnar genom årens lopp och då böjts in mot kåpan utan att bli uträtad vilket gett slitspår i kåpan, dels går det inte att dra fast den nedre skruven för oljefiltrets kåpa vilket gör att det fuktar ut en del olja där, hmmm...vad mer...jo, jag tänkte också kolla på skivbromsbeläggen - såg om några som skulle vara bättre än original, kommer inte ihåg namnet på dem nu, byta ut bromsvätskan samtidigt och byta till stålomspunnen bromsslang vore ju inte heller fel när man ändå håller på och grisar med bromsvätskan, främre avgasröret är tämligen rostigt och det finns ju andra varianter än original att hänga dit - kanske ny ljuddämpare när man ändå håller på där, kanske skulle riva motorn helt och hållet för att se vilket skick den är i och om det är gjort något åt den, det är ju ett antal ägare som haft hojen genom åren - jag är ägare nr 15, en omlackering skulle inte vara helt fel det heller, nytt (låsbart) tanklock ska jag ha tag på, det jag har är inte låsbart plus att det är en spricka i det vilket gjorde att det läckte ut en del soppa under transporten hem på kärra tidigt i våras - ja, sen ska jag ju serva hojen också!

Hoppsan, det kanske blev ett projekt i alla fall!!! ;o)
0 x

SilverbulletV40
Medlem

Inlägg av SilverbulletV40 » fre 18 nov, 2011 1:26 pm

HAHA Häftigt

Verkar ju inte vara något större projekt haha. Det gör man nog på en eftermiddag ;)
Vore kul att höra mer hur det går

Lycka till
0 x
XT600 -89
XV1600 Wildstar -99

WarriorXT
Medlem

Inlägg av WarriorXT » fre 18 nov, 2011 7:09 pm

En eftermiddag? Jag hade tänkt klara av det på en fikapaus... ;o)
SilverbulletV40 skrev:HAHA Häftigt

Verkar ju inte vara något större projekt haha. Det gör man nog på en eftermiddag ;)
Vore kul att höra mer hur det går

Lycka till
0 x

lasrberglund
Ny medlem

Inlägg av lasrberglund » ons 21 dec, 2011 10:30 am

skidor SKA jag få dit.
0 x

SilverbulletV40
Medlem

Inlägg av SilverbulletV40 » ons 21 dec, 2011 11:00 am

lasrberglund skrev:skidor SKA jag få dit.
Häftigt Vill gärna se bild när det är klart
0 x
XT600 -89
XV1600 Wildstar -99

Skriv svar