Förgasare

Här diskuterar vi allt som rör våra XT
Skriv svar
stefan j4
Ny medlem

Inlägg av stefan j4 » sön 15 maj, 2011 5:53 pm

Får inte rätt på slangarna från botten av förgasaren vart skall dessa/denna gå mellan?
0 x

Xt600_crix
Administratör

Inlägg av Xt600_crix » sön 15 maj, 2011 8:08 pm

<Quote>
Hej jag har fått tillbaka min XT 600 från en oseriös man som skulle hjälpa mig med ett tändningsproblem fick tillbaka cykeln i delar och problemet nu löst. (Tändindikatorn)

Jag har satt ihop cykeln men får inte till slangarna från och till förgasaren.

Framförallt i botten på förgasaren skall det sitta någon några slangar.

Min fråga är var skall denna dessa slangar gå.

Bl a när jag öppnar soppakranen rinner bensin ut från botten av förgasare.
</Quote> (Från mail)

Hej!

Tråkigt det där....

Lite olika mellan de olika årgångarna men i huvudsak är det såhär:

En bränsleslang går rakt ut ur sidan på botten av huvudförgasaren gör sedan en 90graders sväng rakt uppåt ibotten på sekundärförgasaren. normalt är det en "fjäder" eller spiral lindad runt denna slang.

En genomskinlig (alternativt två) som går ungefär från mitt på förgasaren typ rakt bakåt och sedan nedåt ut i luften (är till för att leda bort soppa om förgasaren flödas) sitter även fast i ditskruvade fästöron på förgasaren.

Och sist en vakuum slang som går ut någotsånär från toppen av primärförgasaren snett framåt geom en ögla på toppen av sekundärförgasaren och sedan in någonstans (på framsidan tror jag) av sekundärförgasaren.

Men har det plockats isär så mycket så kan det nog krävas en omsykning av förgasaren och till det behöver du en verkstadshandbok på hojjen...

Eller det är inte så enkelt att flottören har hängt sig eller nåventilen inte är tät mera???

I alla fall lycka till och hör av dig om det är något mera..
0 x
/Christian

Moderator/admin XT600.se

Skriv svar