Förknasarfråga!

Här diskuterar vi allt som rör våra XT
Skriv svar
Henkan
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 10 apr, 2007 8:20 pm

Inlägg av Henkan » tis 10 apr, 2007 8:30 pm

Trevligt initiativ detta med ett xt600 forum. Har själv en XT600E -00 som jag klåfingrigt nog plockar isär förgsaren för att byta nålar o munstycken i. Nu har jag fått den till att gå någorlunda men med ett nytt fenomen, gashäng på 3000 varv då jag släpper av från 5 - 6000 varv. Vidare har jag ojämn tomgång men tror att det kan behövas större lågfartmunstycke.

Som den ser ut nu har den följande bestyckning:

Dynojet nål i cv 1 snäpp fetare
Nål i primär 1 snäpp fetare
Pilot Jet: #145
Main Jet: #125 (eller om det var tvärtom)
Luftskruv 1½ varv ut.
K/N luftfilter + seabring slipon.

Ställt in flottörerna till 25mm för att se om det gör skillnad på lågfart/tomgång.

Tips om varför jag får gashäng!!! Den gjorde ju inte så innan jag började skruva på förgasaren. Har för övrigt rengjort förgasaren noga och justerat cv-delen så den öppnar exakt enligt manualen, 7mm efter primären.

Hjälp!!!

//Henkan
0 x

Farbrordane
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 22 jan, 2008 11:24 pm

Inlägg av Farbrordane » tis 22 jan, 2008 11:28 pm

Tjena. har du kollat så att inte gasvajern hänger upp sig någonstans utan att den löpper lätt å fint?
0 x

therian
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: sön 11 nov, 2007 12:51 am
Ort: Oskarström

Inlägg av therian » sön 27 jan, 2008 11:23 pm

...eller att det tjuvtar luft?
0 x

Farbrordane
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 22 jan, 2008 11:24 pm

Inlägg av Farbrordane » fre 08 feb, 2008 11:08 am

Men tvuvar den luft så borde den bara bli orkeslös...inte få gashäng
0 x

zippo
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 10 feb, 2008 1:36 am

Inlägg av zippo » sön 10 feb, 2008 2:04 am

Passa på och skicka hela fuggen i runda arkivet. J-a syndastraff att hålla på med den där hybriden. Näst intill omöjligt att få det att lira ordentligt.

Införskaffa ett par mikuni rs flatslide. Eller en dubbelfugge från en gammal Honda XR600, behövs lite slöjd för att få dit den men det går.
0 x

steko
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 08 jul, 2008 8:14 am

Inlägg av steko » tis 02 sep, 2008 7:35 am

Hej
Du har garanterat fel i vacumförgasaren, den som är mer rund i toppen. Det kan vara membranet som är klämd,skadad eller inte på plats.
0 x

Xt600_crix
Administratör
Inlägg: 80
Blev medlem: tor 07 sep, 2006 10:14 pm
Ort: Lund

Inlägg av Xt600_crix » tor 04 sep, 2008 8:02 pm

Jupp håller med om att det bör vara Sekundär förgasaren...
0 x
/Christian

Moderator/admin XT600.se

@lfie
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 25 mar, 2010 9:55 am

Inlägg av @lfie » tor 25 mar, 2010 10:26 am

Hej!

Lånar tråden lite. Har köpt en Xt600 -87 för 2 veckor sen som jag har lite frågor om. Sitter på ett BSM Vampire slip-on som det låter fint om, sen har jag gjort rent i luftburken och monterat bort snorkeln som sitter under sadeln, har även bytt luftfiltret till ett nytt och fräscht originalfilter.. Nu till min fråga, behöver jag bestycka om förgasaren? Misstänker att det sitter original munstycken i den. Bränsle/luftskruven ska vara ut skruvat 1.5 varv enligt förra ägaren (vet dock inte vart jag kollar det). Tycker även att den blev lite svagare på låga varv efter luftfilterbytet och snorkel-borttagningen, och när man släpper på gasen blir det ibland lite avgassmällar. Har läst lite om att det kan tyda på för lite soppa i blandningen? Vad är eran åsikt?!

mvh
0 x

Skriv svar